.
כל פעילות כוללת מספר משימות בנושא מסוים ברמות שונות, או פעילות חקר. הפעילויות לקוחות מתוך המאגרים הבאים שבתפריט "המלצת השבוע": מרכזונים, גיאומטריה ועוד, נעזרים באביזרים ופעילות בעקבות מאמר. כמו כן מופיעות כאן פעילויות מתוך גליונות "מספר חזק". רוב הפעילויות מוצגות בעברית ובערבית, לבחירתכם.
המספרים הטבעיים |
הכרת המספרים |
מה הם הרמזים? דגמים בכיוונים שונים (תגובות) |
|
מה הם הרמזים? דגמים בכיוונים שונים |
|
גלו את כלל הפעולה |
|
|
מספר הקסם |
|
|
סדרות מקוביות |
|
|
שוויון |
|
|
שוויונים ואי-שוויונים |
|
עצור - סיסמה |
|
הכרת המספר אפס |
האפס בפעולות החשבון |
|
|
משבצים את המספרים 0-9 (מרכזון) |
|
|
יש סדר בפעולות! (מרכזון) |
|
|
סימני השוויון והאי-שוויון |
טיול בפארק |
|
שוויון |
|
|
שוויונים ואי-שוויונים |
|
זוגיות ואי-זוגיות |
פרחים בעציצים |
|
פרקטלים (ג-ד) |
|
|
סדרות מקוביות |
|
|
המבנה העשרוני |
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" |
|
שברים |
אחוזים |
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" |
|
יחס |
מרכז של צורות |
|
|
שברים עשרוניים |
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" |
|
שברים פשוטים |
גיאומטריה ושברים |
|
|
שטח והיקף של דגלים |
|
פעילות עם טנגרם 2 (ג-ד) |
|
|
פעילות עם קוביות מתחברות-2 (ד-ה) |
|
|
פעילות עם בדידים (ג-ד) |
|
|
חיבור וחיסור שברים (מרכזון) |
|
|
בונים אומדים ומחשבים בשברים פשוטים (מרכזון) |
|
|
שביל פרות החלב (כיתות ג-ד) |
|
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" |
|
חיבור וחיסור |
|
חיבור וחיסור שברים (מרכזון) |
|
|
חיבור וחיסור עד מאה |
|
טרטליה - ניקולו פונטנו |
|
מה אפשר לעשות עם 9 מספרים ומשולש אחד |
|
ריבועים של מספרים (מרכזון) |
|
|
פעולות בלוח מספרים (מרכזון) |
|
|
ומה אם? - מה קורה לשאלה? (מרכזון) |
|
|
יש סדר בפעולות! (מרכזון) |
|
|
מספר הקסם |
|
|
שוויון |
|
|
שנה מעוברת |
|
עצור - סיסמה |
|
כפל וחילוק |
חישובים מקריים |
|
טרטליה - ניקולו פונטנו |
|
פעילות אינטגרטיבית עם מספרים ראשוניים |
|
פרקטלים (ג-ד) |
|
|
משחק גולות (תגובות) |
|
משחק גולות |
|
פעולות בלוח מספרים (מרכזון) |
|
|
יש סדר בפעולות! (מרכזון) |
|
|
סדרות מקוביות |
|
|
שלושה בשורה (חקר בשילוב מחשב) |
|
|
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" |
|
שנה מעוברת |
|
עצור - סיסמה |
|
שאלות חיבור וחיסור |
פרחים בעציצים |
|
ריבועים של מספרים (מרכזון) |
|
|
סימני התחלקות |
ומה אם? - מה קורה לשאלה? (מרכזון) |
|
|
שאלות כפל וחילוק |
מדידות נפח 1.4 (ד-ו) |
|
|
פרחים בעציצים |
|
ומה אם? - מה קורה לשאלה? (מרכזון) |
|
|
שלושה בשורה (חקר בשילוב מחשב) |
|
|
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים |
יש סדר בפעולות! (מרכזון) |
|
|
שוויונים ואי-שוויונים |
|
שאלות דו שלביות ושאלות נוספות |
התאמה לכל הרמות ע"י שאלות פתוחות |
|
|
תכנון ועיצוב הדירה (ד-ו) |
|
|
טיול בפארק |
|
משחק גולות (תגובות) |
|
משחק גולות |
|
משחק כדורסל (תגובות) |
|
משחק כדורסל |
|
קוביות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
קומבינטוריקה ללא נוסחאות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
אומדן ופיתוח תובנה מספרית |
בעיות מתוך לוח השנה |
|
|
מדידות נפח 1.7 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.5 (ד-ו) |
|
|
חיצי מתמטיקה בכוורת |
|
חיצי מתמטיקה |
|
מלנכוליה |
|
עיצוב בריצוף |
|
חיבור וחיסור עד מאה |
|
חישובים מקריים |
|
טרטליה - ניקולו פונטנו |
|
מה אפשר לעשות עם 9 מספרים ומשולש אחד |
|
התאמה לכל הרמות ע"י שאלות פתוחות |
|
|
תכנון ועיצוב הדירה (ד-ו) |
|
|
טיול בפארק |
|
משחק גולות (תגובות) |
|
משחק גולות |
|
משחק כדורסל (תגובות) |
|
משחק כדורסל |
|
אומדן השבוע |
|
פעילות עם קוביות מתחברות-2 (ג-ו) |
|
|
חוקיות ודגמים (מרכזון) |
|
|
משבצים את המספרים 0-9 (מרכזון) |
|
|
מספרים גדולים בעולם (מרכזון) |
|
|
פעולות בלוח מספרים (מרכזון) |
|
|
ומה אם? - מה קורה לשאלה? (מרכזון) |
|
|
שביל פרות החלב (כיתות ג-ד) |
|
שנה מעוברת |
|
עצור - סיסמה |
|
מספרים פריקים וראשוניים |
חישובים מקריים |
|
פעילות אינטגרטיבית עם מספרים ראשוניים |
|
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" |
|
חזקות |
מדידות נפח 1.5 (ד-ו) |
|
|
מגדלי חזקות |
|
חישובים מקריים |
|
טרטליה - ניקולו פונטנו |
|
פרקטלים (ג-ד) |
|
|
גלו את כלל הפעולה |
|
|