מאמרים

הכרת המספרים

לפניכם קישורים למאמרים מתוך האתר של מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק" ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.

שברים
שברים פשוטים
ניהול דיונים (מאמר)   
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון   
שיעור על חילוק בשבר כהדגמה לכמה עקרונות הוראה   
בעיית השמיניות - בעיה אחת.. תשובה אחת.. ודרכים רבות   
מדוע קשה ללמד שברים?   
פירמידת מספרים - בעיה מתמטית טובה   
מספרים שמספרים סיפור   
צורת ההתנהגות של ערך השבר ככלי להבנת מושגים במתמטיקה   
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב   
מלחמת השברים   
סריניוואסה אינגר רמנוג'אן   
הוראת מושגי שברים כעצמים מוחשיים לעומת הוראתם כפעולות מוחשיות   
פלקטים להעשרה והגברת ההנאה ממתמטיקה   
מחפשים נעלמים ותובנות מתמטיות   
בערוגת הגינה - כפל שברים פשוטים   
מודל העוגה המלבנית (3) - כפל שברים   
מתמטיקה מצרית   
בנואה מנדלברוט   
החילוק הארוך כמשל   
על פאי, על יחס, ועל ייצוג שברים במערכת צירים   
לימוד נושא השבר הפשוט בסביבה מתוקשבת   
חקירת שברי יחידה - (חלק א)   
חקירת שברי יחידה - (חלק ב)   
תלמידים ומורים לומדים   
מה אפשר ללמוד על שברים רק עם מחשבים?   
מודל העוגה המלבנית (2) - חילוק שברים   
גוטפריד לייבניץ   
כפל - גוון וצבע   
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות   
ויאמר: "שישים למדינת ישראל"   
דף עבודה אחד - וריאציות רבות   
מודל העוגה המלבנית לשברים פשוטים (1)   
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה"   
מה קורה כאשר מה שרואים ושומעים משם זה לא מה שרואים ושומעים מכאן   
משחקי אסטרטגיה ככלי לפיתוח החשיבה   
שיחה המקדמת הבנה מושגית   
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים   
סוגי אלגוריתמים בהוראת שברים   
עבודה בלוח שברים   
עקרונות כלליים בהערכה ויישומם במאגר משימות - (המשך)   
מודל להוראה ולמידת מתמטיקה באמצעות חקר   
משלמים לעשרוניים - ספר חדש על גישה חדשה   
חוקרים צעירים   
קריטריונים לגילוי תלמידים מוכשרים במתמטיקה   
עקרונות בהערכה ויישומם במאגר משימות במתמטיקה לכיתות ד   
צוואתו של הבדואי   
חילוק שברים - למה להפוך?   
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה   
הכפולה המשותפת המינימלית והמחלק המשותף המקסימלי של שני מספרים   
שברים עשרוניים כמספרים רציונליים/אי רציונליים   
תכנית לימודים במתמטיקה לחינוך המיוחד   
הצגותיו השונות של ה-שליש   
שגיאות אופייניות בפעולות צמצום והרחבה שברים פשוטים   
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה   
ניתוח שיעור - רפלקציה של מורה   
השוואת ידע מתמטי של מורים בסין ובארה"ב (ו)   
הקשר בין ביצוע חישובים לתובנה מספרית   
שברים למעלה ! למעלה n/m !   
חילוק שברים: פשרה בין אסטרטגיות מומצאות לתשובות אלגוריתמיות   
מספרים רציונאליים במשמעות של מנה ומדידה (מאמר)   
היגיון וחוסר היגיון אודות שברים ומספרים עשרוניים   
ההבנה של תלמידים את הקשר בין שברים פשוטים למספרים   
כיצד ילדים חושבים על חילוק שברים   
הפסיקו להשתמש בשפה גסה בשיעורי המתמטיקה   
הצגת אחוזים במדידה ליניארית כדי לפתח הבנה של פעולות במספרים רציונאליים   
מודלים של שטח בכיתות ג'-ט'   
תפיסות שגויות אודות כפל וחילוק   
משימות מתמטיות כמסגרת לרפלקציה: ממחקר למעשה (מאמר)   
בחירה ויצירה של משימות מתמטיות: ממחקר למעשה   
שיחות על שברים עם צורות הפלא   
פיתוח "סימני דרך" בשברים (מאמר)   
מתקפת שברים! ילדים חושבים ומדברים מתמטיקה (מאמר)   
שיחה המקדמת הבנה מושגית (ד-ו)   
הבניית ידע בשברים על-פי הכלל של המשלים לשלם   
חילוק שברים פשוטים: מתמטיקה תרגולית או מתמטיקה אחרת   
סרטוט סכמתי ככלי בפתרון בעיות מתמטיות   
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים   
מסגרת לניתוח ההבנייה השיתופית של טיעונים ויחסי הגומלין שלה עם סוכן   
Valid XHTML 1.0 Strict לדף הראשי  של משרד החינוך גלים סנונית גלים סנונית מטה מל" מ משרד החינוך אוניברסיטת חיפה