מאמרים

פעולות החשבון

לפניכם קישורים למאמרים מתוך האתר של מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק" ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.

חיבור וחיסור
אחד בעקבות שמונה - בית ספר אחד חוקר ובודק את המספר 8   
מתמטיקה מצרית   
האיש שאהב מספרים   
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד   
חופש ומתמטיקה   
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה"   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב   
מתי ומטיקה - מתמטיקה לגיל הרך בשילוב משדרי הטלויזיה   
פעילויות חקר "מתקדמות" לכיתות "נמוכות"   
כיצד פותחין   
מיון בגיל הרך - סט מיון מובנה   
הכתיבה בחשבון   
שגיאות בתרגילי חיבור   
הוראת חיבור וחיסור - כיצד?   
ישר המספרים הריק: כלי שימושי או רק עוד פרוצדורה   
מדוע ילדים מתקשים בשליטה בעובדות היסוד וכיצד ניתן לעזור להם?   
הצגת חלופה להוראה מתקנת של מיומנויות יסוד   
מתמטיקה... מי רוצה לשחק ? (מאמר)   
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם   
מושגי מספר ותלמידים בעלי צריכים מיוחדים   
שימוש יצירתי בדפי עבודה: שיעורים שלמדתי מבתי   
אסטרטגיות להוראת עובדות היסוד   
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד'   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
כפל וחילוק
מונחים ומושגים: פעולת החילוק   
מונחים ומושגים: פעולת החילוק (המשך)   
אירוע הוראה מתמטי   
מתמטיקה מצרית   
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד   
חופש ומתמטיקה   
כיצד פותחין   
הוראת הכפל לשם שליטה   
משחקי כפל: כיצד הכנו אותם והשתמשנו בהם   
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד'   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
שאלות חיבור וחיסור
התמודדות עם בעיות מילוליות   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב   
פתרון בעיות מילוליות בגיל הגן ובכיתות א-ב   
הצגת חלופה להוראה מתקנת של מיומנויות יסוד   
שימוש של תלמידים בסמלים מתמטיים   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
סימני התחלקות
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות   
אירוע הוראה מתמטי   
שאלות כפל וחילוק
התמודדות עם בעיות מילוליות   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
שימוש בחוקי החילוף, הקיבוץ והפילוג
מונחים ומושגים: חוקי חשבון   
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א)   
מונחים ומושגים: חוקי חשבון   
שאלות דו שלביות ושאלות נוספות
התמודדות עם בעיות מילוליות   
אומדן ופיתוח תובנה מספרית
זרקור מתוך ההדרכה   
חופש ומתמטיקה   
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה"   
מה מסתתר בקופסת גפרורים?   
ספרייה מתמטית   
תהליך הוראה דיאגנוסטית בחשבון   
מדוע ילדים מתקשים בשליטה בעובדות היסוד וכיצד ניתן לעזור להם?   
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם   
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר)   
שימוש יצירתי בדפי עבודה: שיעורים שלמדתי מבתי   
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד'   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
הערכת המושג המדעי של מספר אצל ילדי בית הספר היסודי   
חזקות
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון   
מונחים ומושגים: האפס כספרה   
Valid XHTML 1.0 Strict לדף הראשי  של משרד החינוך גלים סנונית גלים סנונית מטה מל" מ משרד החינוך אוניברסיטת חיפה