.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק"
ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.
המספרים הטבעיים |
הכרת המספרים |
צלילי המתמטיקה |
|
אירוע הוראה מתמטי |
|
מתמטיקה מצרית |
|
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית |
|
הכתיבה בחשבון |
|
על מספרים ואנשים |
|
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון? |
|
התפתחות המספר ושיטות ספירה |
|
דפוסים גיאומטריים - התייחסות וניתוח |
|
|
האפס - סיכום מאמרים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|
הכרת ערכי האותיות |
מספרים כערכים ואותיות כמספרים |
|
על המספר 9 ביהדות |
|
מצוי ורצוי |
|
גימטריה |
|
הכרת המספר אפס |
על הספר - אפס - ביוגרפיה של רעיון מסוכן |
|
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א) |
|
האפס - סיכום מאמרים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|
סימני השוויון והאי-שוויון |
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית |
|
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר) |
|
הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה |
|
|
להמריא אל האלגברה מן ההתחלה |
|
ישר המספרים |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
טיול מוקדם בין אפס לאחד |
|
דרך אחרת לחבר ולחסר |
|
דף עבודה אחד - וריאציות רבות |
|
זוגיות ואי-זוגיות |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
משחקי חשבון |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
מטבעות לא שקטים - משחק מתמטי לשילוב בכיתה |
|
היסטוריה, מתמטיקאים ובית ספר יסודי |
|
שיחה מתמטית: מה מסתתר מאחורי הכפל |
|
לוח המאה |
|
שיעור מתמטיקה בערב פורים |
|
מסע אל המספר 1 |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
בניית ריבועים וגילוי דגמים |
|
|
המבנה העשרוני |
החיסור הצרפתי |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
יאנג הוי והמתמטיקה הסינית |
|
הוראה מותאמת לצורכי לומד - מיפוי כיתה בחשבון כבסיס להוראה |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
בעיות פתוחות |
|
חיסור קצת אחרת |
|
כיצד פותחין |
|
מספרים גדולים |
|
מה בין מתמטיקה ולשון? (חלק ב) |
|
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון? |
|
התפתחות המספר ושיטות ספירה |
|
תנו כבוד למספר 20 - מספר שגור בתרבות המאיה |
|
שברים |
אחוזים |
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות |
|
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים |
|
כיצד להיעזר בהורים מתלוננים? |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
יחס |
התרשמות מספר חזק |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
דרכים רבות לפתרון |
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
שברים עשרוניים |
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון |
|
פרופיל של שיח חשבוני כבסיס לתכנון הוראה לתלמיד מתקשה |
|
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות |
|
מה קורה כאשר מה שרואים ושומעים משם זה לא מה שרואים ושומעים מכאן |
|
פעילות חקר בכלל ובעזרת מחשבון בפרט |
|
מחשבון כמכשיר לפיתוח אסטרטגיות חישוב |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
תכנית לימודים במתמטיקה לחינוך המיוחד |
|
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה |
|
מודלים של שטח בכיתות ג'-ט' |
|
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
שברים פשוטים |
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון |
|
שיעור על חילוק בשבר כהדגמה לכמה עקרונות הוראה |
|
בעיית השמיניות - בעיה אחת.. תשובה אחת.. ודרכים רבות |
|
מדוע קשה ללמד שברים? |
|
צלילי המתמטיקה |
|
פירמידת מספרים - בעיה מתמטית טובה |
|
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב |
|
סריניוואסה אינגר רמנוג'אן |
|
הוראת מושגי שברים כעצמים מוחשיים לעומת הוראתם כפעולות מוחשיות |
|
טיול מוקדם בין אפס לאחד |
|
מתמטיקה מצרית |
|
בנואה מנדלברוט |
|
החילוק הארוך כמשל |
|
לימוד נושא השבר הפשוט בסביבה מתוקשבת |
|
מה אפשר ללמוד על שברים רק עם מחשבים? |
|
כפל - גוון וצבע |
|
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות |
|
דף עבודה אחד - וריאציות רבות |
|
מודל העוגה המלבנית לשברים פשוטים (1) |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
מה קורה כאשר מה שרואים ושומעים משם זה לא מה שרואים ושומעים מכאן |
|
משחקי אסטרטגיה ככלי לפיתוח החשיבה |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א |
|
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים |
|
סוגי אלגוריתמים בהוראת שברים |
|
עקרונות כלליים בהערכה ויישומם במאגר משימות - (המשך) |
|
מודל להוראה ולמידת מתמטיקה באמצעות חקר |
|
חוקרים צעירים |
|
קריטריונים לגילוי תלמידים מוכשרים במתמטיקה |
|
עקרונות בהערכה ויישומם במאגר משימות במתמטיקה לכיתות ד |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
תכנית לימודים במתמטיקה לחינוך המיוחד |
|
שגיאות אופייניות בפעולות צמצום והרחבה שברים פשוטים |
|
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה |
|
קישורים בשברים (מאמר מתורגם) |
|
חומרי המחשה והוראה להבנה מתמטית |
|
מודלים של שטח בכיתות ג'-ט' |
|
|
שיחות על שברים עם צורות הפלא |
|
פיתוח "סימני דרך" בשברים (מאמר) |
|
|
ההבנה של בן מהו "חצי" |
|
שיפור ההוראה ע"י ראיונות קצרים |
|
|
שיחה המקדמת הבנה מושגית (ד-ו) |
|
|
הבניית ידע בשברים על-פי הכלל של המשלים לשלם |
|
סרטוט סכמתי ככלי בפתרון בעיות מתמטיות |
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|