.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק"
ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.
המספרים הטבעיים |
הכרת המספרים |
מספרים, סמלים ומשמעות: כיצד הם חוברים יחדיו אצל ילדים צעירים |
|
צלילי המתמטיקה |
|
אירוע הוראה מתמטי |
|
מתמטיקה מצרית |
|
האיש שאהב מספרים |
|
כיצד מונים |
|
ספירת ימי הלימודים וחגיגת יום המאה |
|
עוד מעט חשבון - מאגר פעילויות ממוחשב לפיתוח חשיבה מתמטית לגיל הרך |
|
מתי ומטיקה - מתמטיקה לגיל הרך בשילוב משדרי הטלויזיה |
|
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון לחטיבה הצעירה |
|
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית |
|
הכתיבה בחשבון |
|
על מספרים ואנשים |
|
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון? |
|
התפתחות המספר ושיטות ספירה |
|
ספרי ילדים כאמצעי לפיתוח חשיבה בגיל הרך |
|
האפס - סיכום מאמרים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
הערכת המושג המדעי של מספר אצל ילדי בית הספר היסודי |
|
הכרת ערכי האותיות |
על המספר 9 ביהדות |
|
הכרת המספר אפס |
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א) |
|
האפס - סיכום מאמרים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|
סימני השוויון והאי-שוויון |
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית |
|
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר) |
|
הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה |
|
|
ישר המספרים |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
טיול מוקדם בין אפס לאחד |
|
דרך אחרת לחבר ולחסר |
|
זוגיות ואי-זוגיות |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
ספירת ימי הלימודים וחגיגת יום המאה |
|
פעילויות חקר "מתקדמות" לכיתות "נמוכות" |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
המבנה העשרוני |
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
ספירת ימי הלימודים וחגיגת יום המאה |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
בעיות פתוחות |
|
כיצד פותחין |
|
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון? |
|
התפתחות המספר ושיטות ספירה |
|
מושגי מספר ותלמידים בעלי צריכים מיוחדים |
|
|
חלקים, שלמים וערך המקום: נקודת מבט התפתחותית |
|
|
ערך המקום וחיבור וחיסור (מאמר) |
|
|
שברים |
שברים עשרוניים |
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
שברים פשוטים |
צלילי המתמטיקה |
|
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב |
|
טיול מוקדם בין אפס לאחד |
|
מתמטיקה מצרית |
|
כפל - גוון וצבע |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א |
|
ההבנה של בן מהו "חצי" |
|
מצולעים |
|
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
אוריגמי בגן הילדים |
|
פיתוח ההבנה הגיאומטרית בגיל הרך |
|
המתמטיקה שבאוזן המן |
|
משולשים ו"לא משולשים" בגן הילדים |
|
לוח מסמרים |
|
המקבילית |
|
מיון בגיל הרך - סט מיון מובנה |
|
פרוק והרכבות של צורות גאומטריות |
|
הרהורים אחדים על העלאת שאלות- שיחה עם מריון וולטר |
|
|
ראשית הגיאומטריה (א-ב) (מאמר מתורגם) |
|
דעות שיש לילדים צעירים על צורות גיאומטריות |
|
|
לימוד גיאומטריה: גילויים הנובעים מכתיבת מורים |
|
פיתוח חשיבה גיאומטרית ע"י פעילויות המתחילות במשחק (מאמר) |
|
|
מונחים ומושגים: מצולעים |
|
אמצעי המחשה ללמידת נושא המשולש |
|