מאמרים

הכרת המספרים

לפניכם קישורים למאמרים מתוך האתר של מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק" ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.

המספרים הטבעיים
הכרת המספרים
מספרים, סמלים ומשמעות: כיצד הם חוברים יחדיו אצל ילדים צעירים   
צלילי המתמטיקה   
אירוע הוראה מתמטי   
מתמטיקה מצרית   
האיש שאהב מספרים   
כיצד מונים   
ספירת ימי הלימודים וחגיגת יום המאה   
עוד מעט חשבון - מאגר פעילויות ממוחשב לפיתוח חשיבה מתמטית לגיל הרך   
מתי ומטיקה - מתמטיקה לגיל הרך בשילוב משדרי הטלויזיה   
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון לחטיבה הצעירה   
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית   
הכתיבה בחשבון   
על מספרים ואנשים   
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון?   
התפתחות המספר ושיטות ספירה   
ספרי ילדים כאמצעי לפיתוח חשיבה בגיל הרך   
האפס - סיכום מאמרים   
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון   
מונחים ומושגים: האפס כספרה   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
הערכת המושג המדעי של מספר אצל ילדי בית הספר היסודי   
הכרת ערכי האותיות
על המספר 9 ביהדות   
הכרת המספר אפס
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א)   
האפס - סיכום מאמרים   
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון   
מונחים ומושגים: האפס כספרה   
סימני השוויון והאי-שוויון
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית   
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר)   
הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה   
ישר המספרים
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות   
טיול מוקדם בין אפס לאחד   
דרך אחרת לחבר ולחסר   
זוגיות ואי-זוגיות
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות   
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון?   
ספירת ימי הלימודים וחגיגת יום המאה   
פעילויות חקר "מתקדמות" לכיתות "נמוכות"   
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון   
המבנה העשרוני
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון?   
ספירת ימי הלימודים וחגיגת יום המאה   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב   
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון   
בעיות פתוחות   
כיצד פותחין   
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון?   
התפתחות המספר ושיטות ספירה   
מושגי מספר ותלמידים בעלי צריכים מיוחדים   
חלקים, שלמים וערך המקום: נקודת מבט התפתחותית   
ערך המקום וחיבור וחיסור (מאמר)   
שברים
שברים עשרוניים
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד   
שברים פשוטים
צלילי המתמטיקה   
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב   
טיול מוקדם בין אפס לאחד   
מתמטיקה מצרית   
כפל - גוון וצבע   
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה"   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א   
ההבנה של בן מהו "חצי"   
חיבור וחיסור
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב   
אחד בעקבות שמונה - בית ספר אחד חוקר ובודק את המספר 8   
שאלות לחשיבה   
מתמטיקה מצרית   
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון?   
האיש שאהב מספרים   
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד   
דרך אחרת לחבר ולחסר   
חופש ומתמטיקה   
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה"   
ספר שקראתי - אניגמה   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב   
מתי ומטיקה - מתמטיקה לגיל הרך בשילוב משדרי הטלויזיה   
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון   
תרומת מורה לשגיאות התלמיד   
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון   
פעילויות חקר "מתקדמות" לכיתות "נמוכות"   
כיצד פותחין   
מיון בגיל הרך - סט מיון מובנה   
הכתיבה בחשבון   
על מספרים ואנשים   
שגיאות בתרגילי חיבור   
הוראת חיבור וחיסור - כיצד?   
שגיאות בתרגילי חיסור ודרכי ההתמודדות עימן   
השוואת ידע מתמטי של מורים בסין ובארה"ב (ב-ג)   
ישר המספרים הריק: כלי שימושי או רק עוד פרוצדורה   
מדוע ילדים מתקשים בשליטה בעובדות היסוד וכיצד ניתן לעזור להם?   
הצגת חלופה להוראה מתקנת של מיומנויות יסוד   
מתמטיקה... מי רוצה לשחק ? (מאמר)   
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם   
מושגי מספר ותלמידים בעלי צריכים מיוחדים   
שימוש יצירתי בדפי עבודה: שיעורים שלמדתי מבתי   
אסטרטגיות להוראת עובדות היסוד   
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד'   
ישר המספרים הריק: תלמיד לומד... מורה לומד...   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות   
כפל וחילוק
מונחים ומושגים: פעולת החילוק   
מונחים ומושגים: פעולת החילוק (המשך)   
אירוע הוראה מתמטי   
הסברים תוך וחוץ מתמטיים: המקרה של כפל   
מתמטיקה מצרית   
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון?   
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד   
דרך אחרת לחבר ולחסר   
כפל - גוון וצבע   
חופש ומתמטיקה   
קשיים בהבנת המבנה הכפלי   
ספר שקראתי - אניגמה   
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון   
תרומת מורה לשגיאות התלמיד   
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון   
כיצד פותחין   
על מספרים ואנשים   
תשע דרכים לקדם תלמידים מתקשים במושגי יסוד במתמטיקה   
הוראת הכפל לשם שליטה   
משחקי כפל: כיצד הכנו אותם והשתמשנו בהם   
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד'   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות   
שלושה שלבים לשליטה בעובדות הכפל   
שאלות חיבור וחיסור
התמודדות עם בעיות מילוליות   
הצדקת השערות על ידי ילדים בבית הספר היסודי   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב   
דיווח על בעיית השבוע: בנים ובנות   
פתרון בעיות מילוליות בגיל הגן ובכיתות א-ב   
הצגת חלופה להוראה מתקנת של מיומנויות יסוד   
שימוש של תלמידים בסמלים מתמטיים   
ישר המספרים הריק: תלמיד לומד... מורה לומד...   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
סימני התחלקות
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות   
אירוע הוראה מתמטי   
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון?   
שאלות כפל וחילוק
התמודדות עם בעיות מילוליות   
הסברים תוך וחוץ מתמטיים: המקרה של כפל   
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
שימוש בחוקי החילוף, הקיבוץ והפילוג
מונחים ומושגים: חוקי חשבון   
כפל במאונך
כפל - גוון וצבע   
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א)   
מונחים ומושגים: חוקי חשבון   
שאלות דו שלביות ושאלות נוספות
התמודדות עם בעיות מילוליות   
בעיית בריכת השחייה   
פיתוח חוש למספרים בבעיות מילוליות   
הערכת יכולות התלמידים להעלות שאלות מתמטיות   
הרהורים אחדים על העלאת שאלות- שיחה עם מריון וולטר   
עידוד להתמדה בפתרון בעיות במתמטיקה בביה"ס היסודי (מאמר)   
אומדן ופיתוח תובנה מספרית
זרקור מתוך ההדרכה   
חופש ומתמטיקה   
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה"   
מה מסתתר בקופסת גפרורים?   
ספרייה מתמטית   
תהליך הוראה דיאגנוסטית בחשבון   
פיתוח חוש למספרים בבעיות מילוליות   
מדוע ילדים מתקשים בשליטה בעובדות היסוד וכיצד ניתן לעזור להם?   
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם   
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר)   
שימוש יצירתי בדפי עבודה: שיעורים שלמדתי מבתי   
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד'   
חישובים בעל-פה וחוש למספרים   
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד   
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות   
הערכת המושג המדעי של מספר אצל ילדי בית הספר היסודי   
חזקות
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון   
מונחים ומושגים: האפס כספרה   
Valid XHTML 1.0 Strict לדף הראשי  של משרד החינוך גלים סנונית גלים סנונית מטה מל" מ משרד החינוך אוניברסיטת חיפה