.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק"
ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.
מצולעים |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
המתמטיקה שבאוזן המן |
|
לוח מסמרים |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
המקבילית |
|
פרוק והרכבות של צורות גאומטריות |
|
בעיות חזרה על מושגים בגאומטריה |
|
קיום ויחידות של משולשים |
|
הרהורים אחדים על העלאת שאלות- שיחה עם מריון וולטר |
|
|
בניית אחריות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים |
|
דעות שיש לילדים צעירים על צורות גיאומטריות |
|
|
השלכות ממחקר על הבנות של ילדים בגיאומטריה |
|
|
לימוד גיאומטריה: גילויים הנובעים מכתיבת מורים |
|
פיתוח חשיבה גיאומטרית ע"י פעילויות המתחילות במשחק (מאמר) |
|
|
פעילות מעשירה עם מרובעים בלוח המסמרים |
|
מונחים ומושגים: מצולעים |
|
אמצעי המחשה ללמידת נושא המשולש |
|
חיבור וחיסור |
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון |
|
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב |
|
אחד בעקבות שמונה - בית ספר אחד חוקר ובודק את המספר 8 |
|
משחק הדומינו בשרות המתמטיקה |
|
מה נעשה עם מספרים ראשוניים בכיתה? |
|
שאלות לחשיבה |
|
המרוץ עד ל-37 - עוד משחק מתמטי לשילוב בכיתה |
|
מתמטיקה מצרית |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
דרך אחרת לחבר ולחסר |
|
חופש ומתמטיקה |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
יאנג הוי והמתמטיקה הסינית |
|
ספר שקראתי - אניגמה |
|
הוראה מותאמת לצורכי לומד - מיפוי כיתה בחשבון כבסיס להוראה |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב |
|
פלאי מספרים במחשבון |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
תרומת מורה לשגיאות התלמיד |
|
מחברים רק עוקבים |
|
גאוס והסדרה החשבונית: על האיש ופעילויות לכיתה |
|
דרכים רבות לפתרון |
|
חיסור קצת אחרת |
|
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון |
|
פעילויות חקר "מתקדמות" לכיתות "נמוכות" |
|
כיצד פותחין |
|
איך פותרים במחשבון תרגילי כפל כשמקש הכפל מקולקל |
|
הכתיבה בחשבון |
|
על מספרים ואנשים |
|
שגיאות בתרגילי חיבור |
|
לוח המאה |
|
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה |
|
שגיאות בתרגילי חיסור ודרכי ההתמודדות עימן |
|
פירמידת מספרים - בעיה מתמטית טובה |
|
השוואת ידע מתמטי של מורים בסין ובארה"ב (ב-ג) |
|
ישר המספרים הריק: כלי שימושי או רק עוד פרוצדורה |
|
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם |
|
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד' |
|
|
ישר המספרים הריק: תלמיד לומד... מורה לומד... |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות |
|
|
כפל וחילוק |
מונחים ומושגים: פעולת החילוק |
|
מונחים ומושגים: פעולת החילוק (המשך) |
|
געגועים לחילוק הארוך |
|
פותחים שיעור - קצת אחרת |
|
מכונית עתיקה מנצחת בראלי המתמטי |
|
אירוע הוראה מתמטי |
|
הסברים תוך וחוץ מתמטיים: המקרה של כפל |
|
פרופיל של שיח חשבוני כבסיס לתכנון הוראה לתלמיד מתקשה |
|
המרוץ עד ל-37 - עוד משחק מתמטי לשילוב בכיתה |
|
סיפורו של גלעד |
|
מתמטיקה מצרית |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
דרך אחרת לחבר ולחסר |
|
כפל - גוון וצבע |
|
חופש ומתמטיקה |
|
קשיים בהבנת המבנה הכפלי |
|
ספר שקראתי - אניגמה |
|
מה קורה כאשר מה שרואים ושומעים משם זה לא מה שרואים ושומעים מכאן |
|
הוראה מותאמת לצורכי לומד - מיפוי כיתה בחשבון כבסיס להוראה |
|
חוקרים צעירים |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
תרומת מורה לשגיאות התלמיד |
|
ועוד על סימני התחלקות |
|
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון |
|
כיצד פותחין |
|
איך פותרים במחשבון תרגילי כפל כשמקש הכפל מקולקל |
|
על מספרים ואנשים |
|
לוח המאה |
|
שגיאות אופיניות בפעולת כפל |
|
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה |
|
פירמידת מספרים - בעיה מתמטית טובה |
|
תשע דרכים לקדם תלמידים מתקשים במושגי יסוד במתמטיקה |
|
הוראת הכפל לשם שליטה |
|
|
משחקי כפל: כיצד הכנו אותם והשתמשנו בהם |
|
מודלים של שטח בכיתות ג'-ט' |
|
|
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד' |
|
|
מי צריך את הלוח הכפל? האם אפשר לזרוק אותו? |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות |
|
|
שלושה שלבים לשליטה בעובדות הכפל |
|
שאלות חיבור וחיסור |
התמודדות עם בעיות מילוליות |
|
ניתוח סיפורי חשבון ככלי לפיתוח החשיבה המתמטית |
|
הצדקת השערות על ידי ילדים בבית הספר היסודי |
|
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב |
|
פו הדוב - לוח קיר |
|
דיווח על בעיית השבוע: בנים ובנות |
|
ישר המספרים הריק: תלמיד לומד... מורה לומד... |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
סימני התחלקות |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
מכונית עתיקה מנצחת בראלי המתמטי |
|
אירוע הוראה מתמטי |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
ועוד על סימני התחלקות |
|
לוח המאה |
|
שאלות כפל וחילוק |
התמודדות עם בעיות מילוליות |
|
ניתוח סיפורי חשבון ככלי לפיתוח החשיבה המתמטית |
|
הסברים תוך וחוץ מתמטיים: המקרה של כפל |
|
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א |
|
פו הדוב - לוח קיר |
|
כיצד להיעזר בהורים מתלוננים? |
|
מה... אם...? |
|
דרכים רבות לפתרון |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
שימוש בחוקי החילוף, הקיבוץ והפילוג |
מונחים ומושגים: חוקי חשבון |
|
כפל במאונך |
סיפורו של גלעד |
|
כפל - גוון וצבע |
|
לקראת רהיטות חישובית בכפל וחילוק של מספרים רב-ספרתיים |
|
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים |
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א) |
|
מדוע יש צורך בחוקים עבור סדר הפעולות? |
|
שגיאות הקשורות בסדר הפעולות וכיצד למנוע אותן |
|
מונחים ומושגים: חוקי חשבון |
|
שאלות דו שלביות ושאלות נוספות |
התמודדות עם בעיות מילוליות |
|
בעיית בריכת השחייה |
|
האינטרנט לשירות החינוך המתמטי |
|
פיתוח חוש למספרים בבעיות מילוליות |
|
לחשוב באופן אלגברי: מעבר לתוכנית הלימודים ביסודי |
|
הערכת יכולות התלמידים להעלות שאלות מתמטיות |
|
הרהורים אחדים על העלאת שאלות- שיחה עם מריון וולטר |
|
|
עידוד להתמדה בפתרון בעיות במתמטיקה בביה"ס היסודי (מאמר) |
|
תרומתן של בעיות בלתי שגרתיות |
|
סרטוט סכמתי ככלי בפתרון בעיות מתמטיות |
|
חילוק ארוך |
געגועים לחילוק הארוך |
|
החילוק הארוך - אבן בוחן לכמה עקרונות הוראה |
|
לקראת רהיטות חישובית בכפל וחילוק של מספרים רב-ספרתיים |
|
אומדן ופיתוח תובנה מספרית |
זרקור מתוך ההדרכה |
|
פותחים שיעור - קצת אחרת |
|
מכונית עתיקה מנצחת בראלי המתמטי |
|
משחק הדומינו בשרות המתמטיקה |
|
חופש ומתמטיקה |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
הערכת עבודת תלמידים על משימות מחקר |
|
מה מסתתר בקופסת גפרורים? |
|
התרשמות מספר חזק |
|
יצירתיות גם במתמטיקה |
|
מחברים רק עוקבים |
|
גאוס והסדרה החשבונית: על האיש ופעילויות לכיתה |
|
דרכים רבות לפתרון |
|
ספרייה מתמטית |
|
תהליך הוראה דיאגנוסטית בחשבון |
|
פירמידת מספרים - בעיה מתמטית טובה |
|
שיעור מתמטיקה בערב פורים |
|
פיתוח חוש למספרים בבעיות מילוליות |
|
קישור ההוראה לחשיבה של התלמידים |
|
התאמת תוכנית הלימודים בביה"ס היסודי עבור מחוננים במתמטיקה |
|
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם |
|
נקודות מעבר (מאמר) |
|
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר) |
|
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד' |
|
|
מחשבונים וקונסטרוקטיביזם |
|
חישובים בעל-פה וחוש למספרים |
|
תלות בטכנולוגיה ואלגוריתמים או חסר בתובנת המספר? |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות |
|
|
המרוץ עד ל-37 - עוד משחק מתמטי לשילוב בכיתה |
|
מספרים פריקים וראשוניים |
מכונית עתיקה מנצחת בראלי המתמטי |
|
מה נעשה עם מספרים ראשוניים בכיתה? |
|
מפלאי המספרים הראשוניים - חלק ב |
|
מפלאי המספרים הראשוניים - חלק א |
|
חזקות |
מחברים רק עוקבים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|