.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק"
ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.
המספרים הטבעיים |
הכרת המספרים |
אירוע הוראה מתמטי |
|
מתמטיקה מצרית |
|
המספרים הטבעיים |
|
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית |
|
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון? |
|
התפתחות המספר ושיטות ספירה |
|
דפוסים גיאומטריים - התייחסות וניתוח |
|
|
האפס - סיכום מאמרים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|
הכרת ערכי האותיות |
מספרים כערכים ואותיות כמספרים |
|
על המספר 9 ביהדות |
|
הכרת המספר אפס |
על הספר - אפס - ביוגרפיה של רעיון מסוכן |
|
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א) |
|
האפס - סיכום מאמרים |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|
סימני השוויון והאי-שוויון |
השפה הדבורה לעומת השפה המתמטית |
|
הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה |
|
|
להמריא אל האלגברה מן ההתחלה |
|
ישר המספרים |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
דף עבודה אחד - וריאציות רבות |
|
זוגיות ואי-זוגיות |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
משחקי חשבון |
|
עקרון שובך היונים |
|
רבי אברהם אבן עזרא |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
בעיות מתמטיות שנשארו פתוחות - לתלמידים |
|
מטבעות לא שקטים - משחק מתמטי לשילוב בכיתה |
|
היסטוריה, מתמטיקאים ובית ספר יסודי |
|
שיחה מתמטית: מה מסתתר מאחורי הכפל |
|
לוח המאה |
|
שיעור מתמטיקה בערב פורים |
|
מסע אל המספר 1 |
|
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
המבנה העשרוני |
שימוש בתרשימים של בדידי כוח-עשר לחקירת סימני ההתחלקות |
|
שימוש בתרשימים של בדידי כוח-עשר לחקירת סימני ההתחלקות (דפי עבודה) |
|
החיסור הצרפתי |
|
ההסבר האלגברי למשימות ומשחקי חשבון מפתיעים |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
משימות חקר בעולם המספרים השלמים |
|
סימון סטווין |
|
יאנג הוי והמתמטיקה הסינית |
|
המורה כחוקר |
|
הוראה מותאמת לצורכי לומד - מיפוי כיתה בחשבון כבסיס להוראה |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
תמונות מעולמו של תלמיד מתקשה בחשבון |
|
בעיות פתוחות |
|
חיסור קצת אחרת |
|
מספרים גדולים |
|
מה בין מתמטיקה ולשון? (חלק ב) |
|
כיצד נוכל לסייע בהגברת היעילות בתהליכי למידה בחשבון? |
|
התפתחות המספר ושיטות ספירה |
|
ערך המקום כמפתח להוראת פעולות במספרים עשרוניים (מאמר) |
|
שברים |
אחוזים |
ניהול דיונים (מאמר) |
|
העיתון כמושא למחקר |
|
פרופורציה בחיי היום-יום - המקרה של הבונבוניירה |
|
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות |
|
אחוזים וריבוע האחוזים |
|
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים |
|
כיצד להיעזר בהורים מתלוננים? |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
פתרון בעיות מילוליות בנושא אחוזים |
|
ניתוח שיעור - רפלקציה של מורה |
|
הצגת אחוזים במדידה ליניארית כדי לפתח הבנה של פעולות במספרים רציונאליים |
|
|
משימות מתמטיות כמסגרת לרפלקציה: ממחקר למעשה (מאמר) |
|
|
אחוזים וריבוע האחוזים (חלק שני) |
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
יחס |
ניהול דיונים (מאמר) |
|
טיפול בשגיאות של תלמידים באמצעות דיון מתמטי - בעיית הפרופורציה |
|
חשיבה אינטואיטיבית של ילדים בפתרון בעיות יחס ופרופורציה |
|
יחס ופרופורציה |
|
על פאי, על יחס, ועל ייצוג שברים במערכת צירים |
|
פרופורציה בחיי היום-יום - המקרה של הבונבוניירה |
|
בעקבות מתמטיול בשבילי מכללת לוינסקי |
|
ביקור במרוקו בהיבט מתמטי חטוף |
|
התרשמות מספר חזק |
|
היחס - תאורים שונים לאותו מצב |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
רזי ברזיל - חשבון בחו"ל |
|
דרכים רבות לפתרון |
|
עוזרים לילדים להבין יחסים (מאמר) |
|
|
פיתוח חשיבה אלגברית בכיתות היסוד (מאמר) |
|
תוכנית להוראת יחס ופרופורציה |
|
בעיות המעודדות חוש לפרופורציה |
|
שלושה בלונים בשני דולר: פיתוח חשיבה פרופורציונלית |
|
|
מתקפת שברים! ילדים חושבים ומדברים מתמטיקה (מאמר) |
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
שברים עשרוניים |
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון |
|
מספרים שמספרים סיפור |
|
פרופיל של שיח חשבוני כבסיס לתכנון הוראה לתלמיד מתקשה |
|
סימון סטווין |
|
התאמה לכל הרמות על ידי שאלות טובות |
|
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות |
|
מה קורה כאשר מה שרואים ושומעים משם זה לא מה שרואים ושומעים מכאן |
|
המורה כחוקר |
|
בעיות מילוליות בכפל וחילוק עם מספרים עשרוניים |
|
משלמים לעשרוניים - ספר חדש על גישה חדשה |
|
פעילות חקר בכלל ובעזרת מחשבון בפרט |
|
מחשבון כמכשיר לפיתוח אסטרטגיות חישוב |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
שברים עשרוניים כמספרים רציונליים/אי רציונליים |
|
תכנית לימודים במתמטיקה לחינוך המיוחד |
|
הצגותיו השונות של ה-שליש |
|
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה |
|
השבר העשרוני |
|
המספר העשרוני ושגיאות מקובלות |
|
ניתוח שיעור - רפלקציה של מורה |
|
הקשר בין ביצוע חישובים לתובנה מספרית |
|
שינוי שאלותינו על מנת להעריך את חשיבת התלמידים |
|
|
היגיון וחוסר היגיון אודות שברים ומספרים עשרוניים |
|
|
ההבנה של תלמידים את הקשר בין שברים פשוטים למספרים |
|
|
הצגת אחוזים במדידה ליניארית כדי לפתח הבנה של פעולות במספרים רציונאליים |
|
|
מודלים של שטח בכיתות ג'-ט' |
|
|
תפיסות שגויות אודות כפל וחילוק |
|
|
ערך המקום כמפתח להוראת פעולות במספרים עשרוניים (מאמר) |
|
משימות מתמטיות כמסגרת לרפלקציה: ממחקר למעשה (מאמר) |
|
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
שברים פשוטים |
ניהול דיונים (מאמר) |
|
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון |
|
שיעור על חילוק בשבר כהדגמה לכמה עקרונות הוראה |
|
בעיית השמיניות - בעיה אחת.. תשובה אחת.. ודרכים רבות |
|
מדוע קשה ללמד שברים? |
|
פירמידת מספרים - בעיה מתמטית טובה |
|
מספרים שמספרים סיפור |
|
צורת ההתנהגות של ערך השבר ככלי להבנת מושגים במתמטיקה |
|
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב |
|
מלחמת השברים |
|
סריניוואסה אינגר רמנוג'אן |
|
הוראת מושגי שברים כעצמים מוחשיים לעומת הוראתם כפעולות מוחשיות |
|
פלקטים להעשרה והגברת ההנאה ממתמטיקה |
|
מחפשים נעלמים ותובנות מתמטיות |
|
בערוגת הגינה - כפל שברים פשוטים |
|
מודל העוגה המלבנית (3) - כפל שברים |
|
מתמטיקה מצרית |
|
בנואה מנדלברוט |
|
החילוק הארוך כמשל |
|
על פאי, על יחס, ועל ייצוג שברים במערכת צירים |
|
לימוד נושא השבר הפשוט בסביבה מתוקשבת |
|
חקירת שברי יחידה - (חלק א) |
|
חקירת שברי יחידה - (חלק ב) |
|
תלמידים ומורים לומדים |
|
מה אפשר ללמוד על שברים רק עם מחשבים? |
|
מודל העוגה המלבנית (2) - חילוק שברים |
|
גוטפריד לייבניץ |
|
כפל - גוון וצבע |
|
שילוב גליון אלקטרוני בהתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות |
|
ויאמר: "שישים למדינת ישראל" |
|
דף עבודה אחד - וריאציות רבות |
|
מודל העוגה המלבנית לשברים פשוטים (1) |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
מה קורה כאשר מה שרואים ושומעים משם זה לא מה שרואים ושומעים מכאן |
|
משחקי אסטרטגיה ככלי לפיתוח החשיבה |
|
שיחה המקדמת הבנה מושגית |
|
|
מה במעטפה? חידות מתמטיות על ובעזרת חומרים שונים |
|
סוגי אלגוריתמים בהוראת שברים |
|
עבודה בלוח שברים |
|
עקרונות כלליים בהערכה ויישומם במאגר משימות - (המשך) |
|
מודל להוראה ולמידת מתמטיקה באמצעות חקר |
|
משלמים לעשרוניים - ספר חדש על גישה חדשה |
|
חוקרים צעירים |
|
קריטריונים לגילוי תלמידים מוכשרים במתמטיקה |
|
עקרונות בהערכה ויישומם במאגר משימות במתמטיקה לכיתות ד |
|
צוואתו של הבדואי |
|
חילוק שברים - למה להפוך? |
|
הטנגרם - כלי עזר בהוראת המתמטיקה |
|
הכפולה המשותפת המינימלית והמחלק המשותף המקסימלי של שני מספרים |
|
שברים עשרוניים כמספרים רציונליים/אי רציונליים |
|
תכנית לימודים במתמטיקה לחינוך המיוחד |
|
הצגותיו השונות של ה-שליש |
|
שגיאות אופייניות בפעולות צמצום והרחבה שברים פשוטים |
|
שימוש בדף עבודה המכיל בקרה |
|
ניתוח שיעור - רפלקציה של מורה |
|
השוואת ידע מתמטי של מורים בסין ובארה"ב (ו) |
|
הקשר בין ביצוע חישובים לתובנה מספרית |
|
שברים למעלה ! למעלה n/m ! |
|
חילוק שברים: פשרה בין אסטרטגיות מומצאות לתשובות אלגוריתמיות |
|
מספרים רציונאליים במשמעות של מנה ומדידה (מאמר) |
|
היגיון וחוסר היגיון אודות שברים ומספרים עשרוניים |
|
|
ההבנה של תלמידים את הקשר בין שברים פשוטים למספרים |
|
|
כיצד ילדים חושבים על חילוק שברים |
|
הפסיקו להשתמש בשפה גסה בשיעורי המתמטיקה |
|
|
הצגת אחוזים במדידה ליניארית כדי לפתח הבנה של פעולות במספרים רציונאליים |
|
|
מודלים של שטח בכיתות ג'-ט' |
|
|
תפיסות שגויות אודות כפל וחילוק |
|
|
משימות מתמטיות כמסגרת לרפלקציה: ממחקר למעשה (מאמר) |
|
|
בחירה ויצירה של משימות מתמטיות: ממחקר למעשה |
|
|
שיחות על שברים עם צורות הפלא |
|
פיתוח "סימני דרך" בשברים (מאמר) |
|
|
מתקפת שברים! ילדים חושבים ומדברים מתמטיקה (מאמר) |
|
שיחה המקדמת הבנה מושגית (ד-ו) |
|
|
הבניית ידע בשברים על-פי הכלל של המשלים לשלם |
|
חילוק שברים פשוטים: מתמטיקה תרגולית או מתמטיקה אחרת |
|
סרטוט סכמתי ככלי בפתרון בעיות מתמטיות |
|
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים |
|
|
מסגרת לניתוח ההבנייה השיתופית של טיעונים ויחסי הגומלין שלה עם סוכן |
|