.
כל פעילות כוללת מספר משימות בנושא מסוים ברמות שונות, או פעילות חקר. הפעילויות לקוחות מתוך המאגרים הבאים שבתפריט "המלצת השבוע": מרכזונים, גיאומטריה ועוד, נעזרים באביזרים ופעילות בעקבות מאמר. כמו כן מופיעות כאן פעילויות מתוך גליונות "מספר חזק". רוב הפעילויות מוצגות בעברית ובערבית, לבחירתכם.
גיאומטריה |
צורות הנדסיות (א-ב) |
|
|
צורות הנדסיות (ד-ו) |
|
|
צורות הנדסיות (ג-ד) |
|
|
תובנה מרחבית - 2 |
|
|
צביעת מפות |
|
פעילות עם טנגרם (ה-ו) |
|
|
פעילות עם טנגרם 2 (ה-ו) |
|
|
תובנה מרחבית -1 |
|
|
גיאומטריה באומנות (ה-ו) |
|
|
גיאומטריה באומנות (ג-ד) |
|
|
גיאומטריה באומנות (א-ב) |
|
|
פרקטלים (ה-ו) |
|
|
פרקטלים (ג-ד) |
|
|
פרקטלים (א-ב) |
|
|
מרכז של צורות |
|
|
העלאת שאלות המובילות לרמות חשיבה שונות |
|
|
פעילות עם צורות הנדסיות (ה-ו) |
|
|
פעילות עם צורות הנדסיות (ג-ד) |
|
|
פעילות עם בדידים (א-ב) |
|
|
פעילות עם טנגרם (ג-ד) |
|
|
פעילות עם לוחיות מנייה צבעוניות (ג-ד) |
|
|
מפות מושגים מתמטיות: הערכת היכולת לעשות קשרים |
|
פעילויות בנושא המעגל והפאי לבית הספר היסודי |
|
כמה צורות שונות ניתן לקבל? |
|
|
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מציאת מספר הקוביות במבני קוביות מלבניים" |
|
פעילויות על לוח מסמרים |
|
|
קומבינטוריקה ללא נוסחאות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
פריסות וחתכים (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
מדידות |
זוויות |
|
|
מדידות נפח 1.7 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.6 (ג-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.5 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.4 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.3 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.2 (ו) |
|
|
מדידות נפח 1.1 (ג-ו) |
|
|
גיאומטריה ושברים |
|
|
פעילות על לוח מסמרים-2 (ה-ו) |
|
|
פעילות על לוח מסמרים-2 (ג-ד) |
|
פעילות על לוח מסמרים-2 (א-ב) |
|
|
שטח והיקף של דגלים |
|
שטח: תובנה ומדידה (ד-ו) |
|
|
שטח: תובנה ומדידה (ב-ג) |
|
|
מדידות אורך (ג-ו) |
|
|
מדידות אורך (א-ב) |
|
|
תכנון ועיצוב הדירה (ד-ו) |
|
|
תכנון ועיצוב הדירה (ב-ג) |
|
|
פותרי הבעיות: ריבועים והיקפים (תגובות) |
|
פותרי הבעיות: ריבועים והיקפים |
|
פעילות עם קוביות מתחברות-2 (ג-ו) |
|
|
פעילות עם קוביות מתחברות-2 (א-ב) |
|
|
פעילות עם לוחיות מנייה צבעוניות-2 (ה-ו) |
|
|
פעילות עם צורות הנדסיות (א-ב) |
|
|
פעילות עם טנגרם (ג-ד) |
|
|
פעילות עם טנגרם (א-ב) |
|
|
פעילות עם לוחיות מנייה צבעוניות (א-ב) |
|
|
מידה ומשקל (מרכזון) |
|
|
מבנים ותיבות (מרכזון) |
|
|
רכבות ומלבנים |
|
|
יערות בארץ ישראל |
|
|
שטח והיקף |
|
|
נפח תיבה |
|
|
פעילויות בנושא המעגל והפאי לבית הספר היסודי |
|
איזו קופסה מתוקה יותר? |
|
|
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מציאת מספר הקוביות במבני קוביות מלבניים" |
|
פעילויות על לוח מסמרים |
|
|
קוביות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
דמיון ושיקוף (גזירות והרכבות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
מצולעים |
גיאומטריה ושברים |
|
|
תובנה מרחבית - 2 |
|
|
מתמטיקה בעזרת הגוף |
|
פעילות עם טנגרם 2 (ה-ו) |
|
|
פעילות עם טנגרם 2 (א-ב) |
|
|
חיבור וחיסור עד מאה |
|
פירוק והרכבה של מצולעים |
|
מצולעים (א-ב) |
|
|
משפחת המרובעים |
|
|
מצולעים (ג-ו) |
|
|
גיאומטריה באומנות (ה-ו) |
|
|
גיאומטריה באומנות (ג-ד) |
|
|
גיאומטריה באומנות (א-ב) |
|
|
סימטריה שיקופית (ג-ה) |
|
|
תכנון ועיצוב הדירה (ב-ג) |
|
|
מרכז של צורות |
|
|
משולש על לוח המסמרים (תגובות) |
|
משולש על לוח המסמרים |
|
פותרי הבעיות: ריבועים והיקפים (תגובות) |
|
פותרי הבעיות: ריבועים והיקפים |
|
אילו צורות אתם יכולים ליצור? (תגובות) |
|
אילו צורות אתם יכולים ליצור? |
|
פעילות על לוח מסמרים (ג-ד) |
|
|
פעילות על לוח מסמרים (א-ב) |
|
|
פעילות עם טנגרם (ה-ו) |
|
|
פעילות עם טנגרם (א-ב) |
|
|
פעילות עם לוחיות מנייה צבעוניות (ג-ד) |
|
|
מפות מושגים מתמטיות: הערכת היכולת לעשות קשרים |
|
כמה צורות שונות ניתן לקבל? |
|
|
בניית מרובעים (כולל תשובות למורה) |
|
ריצופים משוכללים וחצי משוכללים |
|
פעילויות על לוח מסמרים |
|
|
גזירות והרכבות (המלצ"ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
פריסות וחתכים (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
דמיון ושיקוף (גזירות והרכבות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
גופים |
מדידות נפח 1.6 (ג-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.5 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.3 (ד-ו) |
|
|
מדידות נפח 1.2 (ו) |
|
|
מדידות נפח 1.1 (ג-ו) |
|
|
פעילות עם בדידים-2 (ג-ו) |
|
|
תובנה מרחבית - 2 |
|
|
בניית גופים הנדסיים |
|
|
גופים (ד-ו) |
|
|
גופים (א-ג) |
|
|
פעילות עם קוביות מתחברות-2 (ד-ה) |
|
|
פעילות עם קוביות מתחברות (ה-ו) |
|
|
פעילות עם קוביות מתחברות (ג-ד) |
|
|
מבנים ותיבות (מרכזון) |
|
|
איזו קופסה מתוקה יותר? |
|
|
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: "מציאת מספר הקוביות במבני קוביות מלבניים" |
|
פירמידות - פעילות חקר בשילוב יישומון |
|
|
פאונים משוכללים - פעילות חקר בשילוב יישומון |
|
|
קוביות צבעוניות: פעילות חקר באמצעות קוביות מתחברות ויישומון |
|
|
מבנים מקוביות |
|
|
קוביות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
פריסות וחתכים (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|
טרנספורמציות וסימטרייה |
פעילות עם טנגרם 2 (א-ב) |
|
|
תובנה מרחבית -1 |
|
|
גיאומטריה באומנות (ה-ו) |
|
|
גיאומטריה באומנות (ג-ד) |
|
|
גיאומטריה באומנות (א-ב) |
|
|
סימטריה סיבובית (ג-ו) |
|
|
סימטריה שיקופית (ג-ה) |
|
|
פעילות עם צורות הנדסיות (ג-ד) |
|
|
פעילות על לוח מסמרים (א-ב) |
|
|
פעילויות על לוח מסמרים |
|
|
פעילויות בנושא שיקוף |
|
הילד הסיני: סימטריה שיקופית, סיבובית וריצוף |
|
דמיון ושיקוף (גזירות והרכבות (המלצ''ה - העשרה מתמטית לתלמידים צעירים המצטיינים במתמטיקה) |
|
|