.
המאמרים מציגים ידע והצעות להוראת הנושא המתמטי שבו הם עוסקים. חלקם מאמרים המתורגמים מכתבי עת באנגלית, וחלקם מאמרים מתוך כתבי העת "מספר חזק"
ו- מספר חזק 2000. המאמרים מוצגים בעברית וחלקם גם בערבית - לבחירתכם.
חיבור וחיסור |
שליש לחלק לרבע - המחשבה שמאחורי החישוב |
|
אחד בעקבות שמונה - בית ספר אחד חוקר ובודק את המספר 8 |
|
שאלות לחשיבה |
|
מתמטיקה מצרית |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
האיש שאהב מספרים |
|
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
דרך אחרת לחבר ולחסר |
|
חופש ומתמטיקה |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
ספר שקראתי - אניגמה |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב |
|
מתי ומטיקה - מתמטיקה לגיל הרך בשילוב משדרי הטלויזיה |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
תרומת מורה לשגיאות התלמיד |
|
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון |
|
פעילויות חקר "מתקדמות" לכיתות "נמוכות" |
|
כיצד פותחין |
|
מיון בגיל הרך - סט מיון מובנה |
|
הכתיבה בחשבון |
|
על מספרים ואנשים |
|
שגיאות בתרגילי חיבור |
|
הוראת חיבור וחיסור - כיצד? |
|
שגיאות בתרגילי חיסור ודרכי ההתמודדות עימן |
|
השוואת ידע מתמטי של מורים בסין ובארה"ב (ב-ג) |
|
ישר המספרים הריק: כלי שימושי או רק עוד פרוצדורה |
|
מדוע ילדים מתקשים בשליטה בעובדות היסוד וכיצד ניתן לעזור להם? |
|
הצגת חלופה להוראה מתקנת של מיומנויות יסוד |
|
מתמטיקה... מי רוצה לשחק ? (מאמר) |
|
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם |
|
מושגי מספר ותלמידים בעלי צריכים מיוחדים |
|
 |
שימוש יצירתי בדפי עבודה: שיעורים שלמדתי מבתי |
|
אסטרטגיות להוראת עובדות היסוד |
|
 |
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד' |
|
 |
ישר המספרים הריק: תלמיד לומד... מורה לומד... |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות |
|
 |
כפל וחילוק |
מונחים ומושגים: פעולת החילוק |
|
מונחים ומושגים: פעולת החילוק (המשך) |
|
אירוע הוראה מתמטי |
|
הסברים תוך וחוץ מתמטיים: המקרה של כפל |
|
מתמטיקה מצרית |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
הנס פרוידנטל והחינוך הראליסטי מתמטי בהולנד |
|
דרך אחרת לחבר ולחסר |
|
כפל - גוון וצבע |
|
חופש ומתמטיקה |
|
קשיים בהבנת המבנה הכפלי |
|
ספר שקראתי - אניגמה |
|
מרכז מורים יישובי מתוקשב - רמת השרון |
|
תרומת מורה לשגיאות התלמיד |
|
מבחני בזק לסינון ראשוני של מתקשים בחשבון |
|
כיצד פותחין |
|
על מספרים ואנשים |
|
תשע דרכים לקדם תלמידים מתקשים במושגי יסוד במתמטיקה |
|
הוראת הכפל לשם שליטה |
|
 |
משחקי כפל: כיצד הכנו אותם והשתמשנו בהם |
|
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד' |
|
 |
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות |
|
 |
שלושה שלבים לשליטה בעובדות הכפל |
|
שאלות חיבור וחיסור |
התמודדות עם בעיות מילוליות |
|
הצדקת השערות על ידי ילדים בבית הספר היסודי |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק ב |
|
דיווח על בעיית השבוע: בנים ובנות |
|
פתרון בעיות מילוליות בגיל הגן ובכיתות א-ב |
|
הצגת חלופה להוראה מתקנת של מיומנויות יסוד |
|
שימוש של תלמידים בסמלים מתמטיים |
|
ישר המספרים הריק: תלמיד לומד... מורה לומד... |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
סימני התחלקות |
מונחים ומושגים: אינווריאנטיות |
|
אירוע הוראה מתמטי |
|
מה אפשר לעשות עם מספר טלפון? |
|
שאלות כפל וחילוק |
התמודדות עם בעיות מילוליות |
|
הסברים תוך וחוץ מתמטיים: המקרה של כפל |
|
הבניית הוראת המתמטיקה על דרכי חשיבה של ילדים - חלק א |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
שימוש בחוקי החילוף, הקיבוץ והפילוג |
מונחים ומושגים: חוקי חשבון |
|
כפל במאונך |
כפל - גוון וצבע |
|
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים |
מה בין מתמטיקה לבין לשון? (חלק א) |
|
מונחים ומושגים: חוקי חשבון |
|
שאלות דו שלביות ושאלות נוספות |
התמודדות עם בעיות מילוליות |
|
בעיית בריכת השחייה |
|
פיתוח חוש למספרים בבעיות מילוליות |
|
הערכת יכולות התלמידים להעלות שאלות מתמטיות |
|
הרהורים אחדים על העלאת שאלות- שיחה עם מריון וולטר |
|
 |
עידוד להתמדה בפתרון בעיות במתמטיקה בביה"ס היסודי (מאמר) |
|
אומדן ופיתוח תובנה מספרית |
זרקור מתוך ההדרכה |
|
חופש ומתמטיקה |
|
בעקבות המאמר "הבנה של ילדים את מושג השוויון כבסיס לאלגברה" |
|
מה מסתתר בקופסת גפרורים? |
|
ספרייה מתמטית |
|
תהליך הוראה דיאגנוסטית בחשבון |
|
פיתוח חוש למספרים בבעיות מילוליות |
|
מדוע ילדים מתקשים בשליטה בעובדות היסוד וכיצד ניתן לעזור להם? |
|
עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם |
|
עושים אלגברה בכיתות גן-ד' (מאמר) |
|
שימוש יצירתי בדפי עבודה: שיעורים שלמדתי מבתי |
|
ההשפעות המזיקות של אלגוריתמים בכיתות א'-ד' |
|
 |
חישובים בעל-פה וחוש למספרים |
|
הערכה של רהיטות בעובדות היסוד |
|
רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות |
|
 |
הערכת המושג המדעי של מספר אצל ילדי בית הספר היסודי |
|
חזקות |
מונחים ומושגים: אפס ואחת בפעולות החשבון |
|
מונחים ומושגים: האפס כספרה |
|